پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
خبر ویژه پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۱۹:۰۰

تا پایان امسال محقق می‌شود:
بومی‌سازی 5 هزارقطعه کاربردی صنعت نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
ایران دریلینگ: رئیس مهندسی ساخت کالای مدیریت تدارکات و امور کالای مناطق نفت‌خیز جنوب از پایان کار تدوین دانش فنی و ساخت 5 هزار قطعه کاربردی صنعت نفت تا پایان سال 1393 خبر داد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، خالد واحدی با بیان اینکه تاکنون در مجموع 8 هزار قطعه کاربردی صنعت نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب بومی‌سازی شده است، از تدوین دانش فنی و ساخت 5 هزار قطعه دیگر تا پایان امسال خبر داد. واحدی همچنین از امضا قرارداد ساخت 3 هزار قطعه با اعتباری افزون بر 85 میلیارد تومان در 9 ماه امسال خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 60 درصد از این قطعات ساخته و تحویل شده و مابقی تا پایان امسال ساخته می‌شود. وی مشکل دسترسی به مواد اولیه را تنها محدودیت موجود در زمینه ساخت داخل اعلام کرد و گفت: در مجموع تاکنون در مناطق نفت خیز جنوب افزون بر یک هزار و 27 قلم از اقلام توربین، 2 هزار و 400 قلم کمپرسور، یک هزار و 500 قلم پمپ، 350 قلم ابراز دقیق، 120 قلم لوله اتصالات و شیرآلات و 350 قلم از اقلام حفاری بومی‌سازی شده است.

واحدی ادامه داد: ساخت 3 هزار و 800 قلم از قطعات توربین، یک هزار و 600 قلم از قطعات کمپرسور، یک هزار قلم پمپ، 270 قلم ابزار دقیق، 250 قلم لوله، اتصالات و شیرآلات و 500 قلم از قطعات مورد نیاز صنعت حفاری در دستور ساخت مناطق نفت‌خیز جنوب قرار دار. وی از امضا قرارداد ساخت 2 دستگاه توربین رولزرویس و 2 دستگاه توربین کلارک (مدل اصلاح شده مطابق با توربین‌هایی که هم‌اکنون در کارخانه‌های انگلیس طراحی می‌شود) با یک سازنده داخلی خبر داد و گفت: به محض تصویب بودجه در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران این قرارداد امضا می‌شود.

وی گام نخست در تحقق بومی‌سازی قطعات موردنیاز صنعت نفت را تدوین دانش فنی از سوی مراکز دانش‌بنیان است خواند و افزود: پس از تهیه دانش فنی و نقشه‌های ساخت، کار ساخت این قطعات به سازندگان مجاز در وندورلیست سپرده می‌شود. به گفته واحدی، نمونه اولیه قطعات بعد از ساخته شدن و دریافت گواهینامه معتبر در واحدهای بهره‌برداری و عملیاتی، تست میدانی می‌شوند و در صورت نتیجه مثبت این آزمایش، تولید انبوه قطعه انجام می‌شود. وی توضیح داد: ثبت‌نام سازنده قطعه، مرحله بعد از تولید انبوه است که این ثبت‌نام سبب می‌شود خریدهای بعدی به شکل انحصاری صرفا از این سازنده داخلی انجام شود. واحدی با بیان اینکه هم‌اکنون مناطق نفت‌خیز جنوب از مرحله قطعه‌سازی گذشته و وارد مرحله ساخت مجموعه شده است، گفت: مجموعه مهندسی ساخت کالا در مقطعی سیاست خود را مبنی‌بر ساخت قطعات یدکی موردنیاز صنعت نفت تعریف کرده بود اما خوشبختانه هم‌اکنون از این مرحله عبور و وارد مرحله ساخت مجموعه شده است.


  کد خبر : 632
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :